Rodzaje pozycjonowania stron internetowych

0
2212

Widoczność strony internetowej możesz zwiększyć w jednym mieście, kraju lub na całym świecie. Oprócz tego możliwe jest kierowanie przekazu do odbiorców o określonych intencjach poprzez wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Jakie są rodzaje pozycjonowania i kiedy z nich korzystać? Podpowiadamy.  

Pozycjonowanie ogólne

Pozycjonowanie ogólne lub inaczej standardowe polega na wykorzystaniu ogólnych fraz kluczowych, czyli takich, które charakteryzują się największą liczbą wyszukiwań. Nie kieruje ono strony ani na jedno miasto, ani do klientów zagranicznych. Jest to sposób na zwiększenie ruchu na stronie i dotarcie do osób o różnych intencjach. Tak wypozycjonowana strona będzie docierało do użytkowników z całej Polski.  

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to zwiększenie widoczności strony tylko w określonym obszarze geograficznym. Po odpowiedniej optymalizacji strona będzie wyświetlała się tylko na frazy zawierające nazwę miasta czy regionu. W niektórych przypadkach wyniki lokalne pojawiają się również bez wpisywania lokalizacji. Jak to możliwe? Okazuje się, że wyszukiwarka Google może namierzyć lokalizację użytkownika za pomocą adresu IP czy GPS w urządzeniu. 

Ten rodzaj pozycjonowania przeznaczony jest przede wszystkim dla firm stacjonarnych, które świadczą swoje usługi tylko w jednym określonym obszarze. Dzięki temu, że walka o wysoką pozycję odbywa się tylko wśród firm lokalnych, szansę na dobre miejsce są znacznie większe. Oprócz tego budżet na pozycjonowanie zostaje dobrze wykorzystany, ponieważ strona nie jest kierowana do osób, które ze względu na miejsce zamieszkanie prawdopodobnie nigdy nie staną się klientami. 

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie zagraniczne polega na zwiększeniu widoczności za granicą, w jednym lub kilku krajach. Jest to najtrudniejszy rodzaj SEO, ponieważ oprócz dobrania odpowiednich słów kluczowych trzeba skierować stronę na zagraniczną wersję wyszukiwarki, zbadać rynek, a także przeanalizować różnice w sferze kulturowej i ekonomicznej. Nie można też zapominać o stworzeniu nowej wersji strony przeznaczonej dla docelowych, zagranicznych klientów. 

Ten rodzaj SEO wykorzystywany jest przez firmy, które chcą poszerzyć swoją działalność i zacząć pozyskiwać klientów oraz zwiększać świadomość marki za granicą. 

Rodzaje fraz kluczowych

Pozycjonowanie można również podzielić ze względu na rodzaj fraz. Oprócz fraz ogólnych i lokalnych, które wykorzystuje się przy opisanych wcześniej rodzajach pozycjonowania, możesz wykorzystać również:

  • Frazy długoogonowe – składają się one z kilku wyrazów, które dokładnie opisują intencje użytkownika. Charakteryzują się niską liczbą wyszukiwań, ale wysokim współczynnikiem generowanej konwersji. W niektórych przypadkach lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie kilkudziesięciu fraz długoogonowych niż kilku fraz ogólnych. 
  • Frazy brandowe – to frazy, które zawierają nazwę marki. Przeznaczone są dla firm, które są znane i popularne na rynku. Pozwalają na szybkie zdobycie pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here