Zanim zdecydujesz się na uruchomienie swojej spółki akcyjnej, musisz dopełnić wielu formalności urzędowych oraz skompletować niezbędną dokumentację jako załącznik do wniosku dla urzędu. Rejestracja spółki akcyjnej od lipca 2021 roku możliwa jest wyłącznie przez internet. Sam wniosek złożysz w wersji elektronicznej wraz z kompletem dokumentów potrzebnych do uznania spółki za legalnie zarejestrowaną.
Jeśli nie masz doświadczenia w tej kwestii, lepiej poproś o pomoc podmioty doradcze, takie jak biura księgowe działające na terenie całej Polski. Rejestracja spółki w Warszawie w przypadku oddziałów zagranicznych odbywa się na ogólnych zasadach i przepisach przyjętych w Polsce. Kiedy nie wiesz, jak dopełnić formalności, skorzystaj z pomocy biura księgowego, które pomoże Ci w takich kwestiach, jak:
- rozliczenia księgowe,
- kompletacja dokumentacji urzędowej,
- reprezentowanie firmy przed instytucjami państwowymi,
- pełne wsparcie merytoryczne na etapie rejestracji spółki oraz jej prowadzenia.
Rejestracja spółki w Warszawie – z czym wiąże się księgowość oddziału spółki zagranicznej?
Rejestracja spółki w Warszawie dla oddziału firmy zagranicznej wymaga realizowanie czynności księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi na terenie kraju działania. Współpraca z biurem doradztwa księgowego wesprze Cię w działaniach oraz pomoże zapanować nad dokumentacją oraz rozliczeniami z fiskusem. Księgowość oddziału spółki to nie tylko rozliczenia z US, ale także ZUS oraz kontrahentami – dlatego warto wybrać sprawdzone biuro księgowe do współpracy w tej kwestii. Dopiero wtedy rejestracja spółki akcyjnej przebiegnie bezproblemowo – tak samo, jak jej późniejsze prowadzenie.
W kwestii podsumowania – rejestracja spółki akcyjnej oraz oddziału spółki zagranicznej w Polsce to proces, który można załatwić przez internet. Warto jednak odpowiednio przygotować się do tego zadania, a najlepiej rozpocząć współpracę z biurem doradztwa księgowego.