promocja w Tidal

Miłośnicy muzyki! Czy zastanawialiście się kiedyś, kto układa popularne playlisty na Spotify? Czy dostęp do elitarnych zbiorów mają tylko twórcy, promowani przez wytwórnię? Otóż nie! Każdy ma szansę wybić się na serwisach streamingowych. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić albo… zlecić to zadanie doświadczonym specjalistom, czyli tzw. agregatorom treści cyfrowych. Zatem jak znaleźć się na playlistach Spotify? Należy zacząć od przygotowania swojego utworu.

Krok po kroku – jak znaleźć się na playlistach Spotify?

Jak wiadomo, znalezienie się na ciekawych playlistach to marzenie wielu artystów. Najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z firmą świadczącą usługi doradztwa w zakresie publikacji utworów muzycznych na Spotify, Tidalu i innych platformach, działających na podobnej zasadzie. Zanim ktoś znajdzie się na playlistach, powinien odpowiednio przygotować utwór oraz grafiki. Grafiki? Tak! Odbiór wizualny jest bardzo ważny, czasami to właśnie „po okładce” ocenia się chęć kliknięcia w „odtwórz”. Dlatego pierwszy krok to przygotowanie plików w formacie.jpg lub.png. Poza tym sam utwór musi być dobrej jakości. Warto zadbać o opis, wybór kategorii, klimatu, stylu itd. Przy publikacji muzyki nie należy pomijać żadnych rubryk. Króluje zasada, że im więcej informacji, tym lepiej. Algorytmy serwisów nie będą miały problemu z zakwalifikowaniem muzyki do właściwych kategorii lub tematycznych playlist.

Promocja w Tidal – co warto o niej wiedzieć?

Właściwa ekspozycja utworów dodanych na Tidal to klucz do sukcesu. Nieocenioną pomoc w tym zadaniu oferują niezależne agregatory muzyki. Zapewniają profesjonalną obsługę całego procesu przesyłania utworów, dbają o stronę marketingową, a w efekcie pomagają zwiększyć zyski z serwisów streamingowych. Aby promocja w Tidal była korzystna, utwory muszą znaleźć się na popularnych playlistach. Wówczas zyskują szansę na dotarcie do nowych odbiorców, a co za tym idzie – na zdobycie popularności. Z usług dystrybutorów treści cyfrowych korzystają zarówno ci muzycy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z zarabianiem na swojej pasji, jak i ci, którzy rynek muzyczny znają już od wielu lat. Promocja w Tidal, działania mające na celu optymalizację dodanych dzieł – to wszystko zadanie dla specjalistów. Muzycy mogą mieć przestrzeń na działanie twórcze, podczas gdy sztab profesjonalistów będzie zajmował się całym zapleczem technicznym, włącznie z promowaniem muzyki i docieraniem do nowych słuchaczy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here